Volvo Original Cup začal psát svou historii v 80. letech ve Švédsku. Hlavní myšlenkou tehdejších pořadatelů bylo použití silného, bezpečného a při tom standartního auta pro levnou a zábavnou rallye, dostupnou pro všechny skupiny řidičů.
Volvo Original Cup je vhodný jak pro jezdce, kteří chtějí závodní kariéru začít, tak i pro zkušené závodníky rallye, kteří se chtějí pobavit za relativně málo peněz. Je určen pro všechny, kteří chtějí začít v kolektivu rallye jezdců včetně těch, kteří by rádi vyzkoušeli možnost zúčastnit se rallye i v jiné zemi. Každý, kdo se připojí k velké Volvo rodině, se tak setkává s mnoha lidmi z celé Evropy, ochotnými vždy pomoci. Navazují se zde i nová přátelství.
Základem pro Volvo Original Cup jsou auta s pohonem zadní nápravy – model 240, 740 a 940. Znamená to, že nejstarší vozy ve startovním poli jsou z roku 1975. Používané motory jsou naprosto standartní, bez jakýchkoliv úprav. Nejpopulárnější je B23 E u starších modelů a B230 FB v novějších typech. Na vozech není dovoleno použití žádných speciálních dílů. Standartní je i převodovka a zadní poháněná náprava. Vše, čím je nutné vůz pro zvýšení bezpečnosti dodatečně vybavit, je klecový bezpečnostní rám, speciální sedačky, vícebodové bezpečnostní pásy a “tvrdší” teleskopické tlumiče.
Diváci účast vozů z Volvo Original Cupu ve startovním poli rallye vždycky vítají. Vzhledem k tomu, že všechny závodní vozy mají poháněnou zadní nápravu, je poměrně snadné dostat je v zatáčce do smyku. Mnozí jezdci také tento způsob jízdy hojně využívají. Jízda “dveřmi napřed” je mezi diváky velmi populární.
V současné době se Volvo Original Cup jezdí v 6 zemích – Švédsku, Norsku, Dánsku, Německu, Holandsku a Rakousku. V každé zemi jsou vypsané národní poháry i řada dalších sérií. Jezdci se mohou rozhodnout pro start ve Volvo Original Euro Cupu. Ten se od VOC liší tím, že jezdec se v každé z výše uvedených zemí zúčastní pouze jednoho závodu z národního poháru, vypsaného pro běžný rok.
Zájemci z řad českých diváků mají možnost vidět vozy, závodící ve VOC, na vybraných závodech v sousedním Rakousku, Německu nebo Maďarsku. Z vlastní zkušenosti diváka mohu potvrdit, že jezdci ovládají své “švédské tanky” naprosto dokonale a průjezdy Volva vyvolávají u diváků silné zvýšení hladiny adrenalinu.