V sobotu 18. 9. 2004 uspořádal Auto Rally Klub Seč 5. závod Českomoravského poháru rallye s názvem Rallye Drahanská Vrchovina. Pro jezdce bylo připraveno celkem 12 RZ (tři rychlostní zkoušky, ale každá se jela čtyřikrát). Celková délka trati dosáhla 294,5 km, z toho délka RZ byla 87,88 km. Povrch trati asfaltový, v některých zatáčkách po katování pokrytý vytahanou trávou, štěrkem nebo kamením z krajnic. Všechny RZ byly umístěny severně od místa startu, servisu i cíle, kterým bylo město Prostějov. Vždy po třech zkouškách následovalo přeskupení a servis. K závodu bylo převzato celkem 60 závodních vozů, odstartovalo 59 aut. Startovní pole bylo velmi pestré. Zastoupeny byly snad všechny skupiny, včetně 10 vozidel kategorie historik.
Od samého počátku jely některé posádky „velkou střelbu“. U mnohých bylo viditelné, že chybějící závodní zkušenosti nahrazují vysokým nasazením. První místo po celý den s přehledem kontroloval L. Otto s letitou, ale rychlou Celicou GT Four. Následoval jej rychlý L. Flídr na Lanceru sedmé a divoký T. Kurka na Lanceru šesté evoluce. Velmi pěkné průjezdy dále předváděli Láďa Dolínek na kitovém Escortu, J. Halala na Escortu RS 2000, Biedermanovi se Seatem Ibizou Cupra, Šimeček s Almerou GTi a mnohé posádky s vozy Škoda.
Z historiků jel jako z partesu Jaroslav Mikulenka se svým vínově červeným BMW 2002, posazeným na extra širokých pneumatikách. Výsledkem jeho spanilé jízdy bylo 12. místo absolutně před mnohem mladšími a modernějšími vozy. Zajímavým stylem se také prezentovaly posádky Habart – Vaněček se Škodou 110 L a Soviar – Rokyta s Fordem Cortinou 1500 GT.
Díky rozumnému časovému harmonogramu a nevelké vzdálenosti jednotlivých zkoušek jsme zvládli 4 kompletní erzety a jednu prohlídku servisu. Diváků bylo poskrovnu, příjezdy možné téměř až k tratím zkoušek, přítomní policisté vlídní a přátelští, klobásy i káva horké, dobré a levné. Přestože došlo k malému časovému posunu v harmonogramu, vše běželo jako na drátkách. Přežili jsme i dvě přerušení, vynucená průjezdem linkového autobusu a osobního vozu, který vezl zraněného do nemocnice. V přímém přenosu jsme sledovali útoky vozů Flídra a Šindeláře na mohutný betonový sloup elektrického vedení. Nutno podotknout, že sloup kromě barevných otisků přežil obě setkání bez problémů. O vozech se to se již tvrdit nedalo. Z bezpečných míst nás zvedl průjezd Escortu Jana Halaly. Do pravého vracáku najížděl s předními koly stočenými vlevo (tedy na nás) a nakonec skončil v pěkných hodinách. Bohužel náš fotograf byl o půl kilometru dál a videokamera chrupala doma.
Vysoké nasazení se negativně projevilo v počtu vozidel, která postupně opouštěla startovní pole, převážně s technickými problémy – motory, převodovky, poloosy. Mnohé posádky nezvládaly průjezdy některými zatáčkami s vytahaným pískem a hlínou, kdy následně pokračovaly příkopou. To se samozřejmě projevovalo na technickém stavu jejich vozů. Havárie postihly Kryštofa s Chovancem na Favoritu, Nešpora s Dočkalovou na pěkném Subaru Impreza WRX, obě na 2. RZ, pouze o jednu RZ dál dojela exotická Puma Píši, na 7. RZ skončily na střeše ambice T. Kurky s Lancerem a v poslední 12. RZ ukončil havárií své úspěšné účinkování v celém závodě i L. Otto a jeho Toyota. Celkem v průběhu závodu odstoupilo 25 posádek.
Po celý den bylo slunečné i když větrné počasí. Dlouhotrvající sucha se negativně promítla i do vlastního závodu, když 4. RZ musela být zrušena z důvodu lesního požáru.
Do cíle závodu dojely 34 posádky. Po velkém boji, ale hlavně díky havárii L. Otty zvítězil Flídr s Lancerem Evo VII, druhé místo obsadil Dolínek s kitovým Escortem, třetí místo Hendrichové na Lanceru VI. První posádkou z kategorie historiků byl již zmiňovaný Mikulenka, druhý dojel Soviar s Cortinou a třetí se umístil Mašek na Škodě 110 Rally.
Prožili jsme pěkný den na pěkných závodech, i když se kolem nás neproháněly jen dobře známé posádky se svými silně nadupanými vozy. Míjela nás i Toyota Corolla WRC pana Macka, kterého navigoval Jarda Palivec. Jenže tomuto WRCu dokázaly slušně naložit tři postarší Escorty Cosworth, Nissan Almera a Nissan Sunny GTI.